w , ,

Zdrowa żywność nie tylko na diecie

Ciężko byłoby wskazać osobę, której nie zależy na zachowaniu zdrowia i energii na długie lata. Abyśmy jednak mogli cieszyć się pełnią sił witalnych, konieczna jest dbałość o swój organizm. Należy więc zatroszczyć się o odpowiednią ilość aktywności fizycznej. Warto przyjrzeć się również swojej codziennej diecie. O to, aby na naszym talerzu znalazły się wartościowe produkty, powinniśmy dbać nie tylko wówczas, gdy jesteśmy na diecie. 

Dlaczego zdrowa żywność jest tak ważna?

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, jak wielką krzywdę wyrządzamy naszemu organizmowi, kiedy jemy niezdrowo. Zazwyczaj zaczynamy martwić się tym wtedy, gdy nasza sylwetka pozostawia wiele do życzenia. Tymczasem nadwaga i otyłość to nie jedyne problemy, z którymi wiąże się nieprawidłowa dieta. Brak odpowiedniej ilości witamin i minerałów w codziennej diecie może bowiem narazić nas na różnego rodzaju dolegliwości zdrowotne. Możemy więc borykać się z cukrzycą, problemami sercowymi, a także z miażdżycą. Nie sposób nie wspomnieć również o przykrych dolegliwościach natury emocjonalnej, które pojawiają się na skutek nieprawidłowego żywienia. Przede wszystkim należy wspomnieć tu o depresji, stanach lękowych, a także o bulimii. Na szczęście, każdemu, kto chce zawalczyć o swoje zdrowie, z pomocą przychodzi zdrowa żywność. Jeśli zadbamy o to, aby na naszym talerzu znajdowały się odpowiednie produkty, ryzyko wystąpienia niebezpiecznych chorób będzie znacznie mniejsze. Zdrowa żywność podnosi bowiem odporność naszego organizmu. Sprzyja również procesom samoleczenia. Właściwie skomponowane posiłki mogą być również smaczne, o ile odpowiednio je przygotujemy. 

Co powinniśmy jadać?

Każdy, kto chce zadbać o swoje zdrowie, powinien postarać się o to, aby każdego dnia zjadać odpowiednią ilość owoców i warzyw idealnym rozwiązaniem jest Zakręcony Słoik – sklep ekologiczny online. W naszej diecie powinny oczywiście przeważać te drugie. Przyjmuje się, że powinniśmy spożywać przynajmniej trzy porcje warzyw i dwie porcje owoców dziennie. W ten sposób zadbamy o to, aby dostarczyć organizmowi niezbędnych mu witamin i minerałów. Nie powinniśmy również unikać białka, ale tylko wysokiej jakości. Zapomnijmy o tłustych stekach z grilla, a zamiast tego postawmy na delikatny drób i naturalny nabiał. Godne polecenia jest także białko pochodzenia roślinnego. Pokochajmy więc cieciorkę i komosę ryżową, nawet jeśli nie jesteśmy na diecie wegańskiej. Zdrowe żywienie oznacza również konieczność spożywania posiłków o w miarę stałych porach. Śniadanie najlepiej byłoby spożyć maksymalnie godzinę po wstaniu z łóżka. Pamiętajmy również o tym, aby ostatni posiłek spożyć minimum trzy godziny przed pójściem spać. W przeciwnym razie procesy trawienne mogą zostać zakłócone. Nie wolno zapominać także o odpowiedniej ilości płynów w naszej diecie. Przyjmuje się, że podstawę powinna stanowić woda, najlepiej niegazowana. Płyny można uzupełniać również poprzez picie herbat ziołowych i owocowych. Unikajmy natomiast mocnych naparów z czarnej herbaty, a także silnie pobudzającej kawy. Dieta zrównoważona przynosi najlepsze efekty, jeżeli stosujemy ją całe życie.

Podziel się z innymi
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze