w

Dieta low FODMAP – na czym polega i kiedy warto ją stosować?



Borykasz się z problemami trawiennymi? Nie wiesz, które produkty wpływają na pogorszenie Twojego samopoczucia i zdrowia? Z pewnością odczuwane dolegliwości są bardzo uciążliwe i nieprzyjemne. W takich przypadkach często dobrym rozwiązaniem jest konsultacja z dietetykiem. Nie da się zaprzeczyć, że dieta ma ogromne znaczenie i wpływa na funkcjonowanie całego organizmu. Niestety zdarza się, że organizm źle toleruje pewne produkty. Dieta low FODMAP to sposób żywienia, który powstał z myślą o osobach borykających się z zespołem jelita drażliwego. Jakie są zasady tej diety? Jakie efekty możesz uzyskać? Sprawdź!

Czym jest dieta low FODMAP?

Chcesz wiedzieć, czym jest dieta low FODMAP? Przede wszystkim polega na ograniczeniu produktów bogatych w FODMAPs, czyli węglowodanów łatwo fermentujących i słabo wchłanialnych. W tej grupie znajduje się między innymi: fruktoza, laktoza, fruktany, galaktany oraz poliole. Problemy trawienne mogą występować u osób borykających się z różnymi schorzeniami jelit, takimi jak IBS, SIBO, WZJG, ChLC. Jeśli często odczuwasz takie dolegliwości jak wzdęcia i bóle brzucha, być może dieta low FODMAP będzie rozwiązaniem Twojego problemu. Oczywiście warto również wybrać się do lekarza i skonsultować odczuwane dolegliwości.

Zasady diety FODMAP

Stosowanie diety low FODMAP ma przede wszystkim na celu zredukowanie odczuwanych dolegliwości i zidentyfikowanie konkretnych produktów, które powodują nieprzyjemne objawy. Etap pierwszy powinien trwać od 4 do 6 tygodni. W tym czasie należy wyeliminować wszystkie produkty o wysokiej zawartości FODMAP. Następnie stopniowo wprowadza się poszczególne produkty i obserwuje reakcję organizmu. To świetny sposób, aby dowiedzieć się, które produkty powodują ból, wzdęcia i inne objawy. Oczywiście kluczową kwestią jest sumienne przestrzeganie diety.

Dieta low FODMAP – kto powinien ją stosować?

Dieta low FODMAP to świetne rozwiązanie dla osób borykających się z zespołem jelita drażliwego i innymi problemami związanymi z układem trawiennym. Jeśli obawiasz się, że nie będziesz w stanie samodzielnie skomponować posiłków zgodnie z zasadami omawianej diety, możesz skorzystać z cateringu dietetycznego Andrzejewski.To świetna opcja dla osób, które po prostu nie czują się pewnie w kuchni, lub nie mają czasu na codzienne gotowanie, a chcą mieć pewność, że dostają właściwe posiłki, zgodne z wymagającą dietą.

Efekty diety low FODMAP

Zastanawiasz się, na jakie efekty możesz liczyć, stosując dietę low FODMAP? Z pewnością wyeliminowanie pewnych produktów, może wpłynąć na pozbycie się uciążliwych dolegliwości jelitowych, poprawę samopoczucia, a także widoczną poprawę sylwetki. Wiele osób borykających się z problemami trawiennymi skarży się na uczucie pełności nawet po małym posiłku i wzdęty brzuch. Dieta może Ci pomóc wyeliminować te problemy. Pamiętaj jednak, aby regularnie wykonywać badania i niepokojące objawy konsultować z lekarzem.

Dieta low FODMAP to świetny sposób na pozbycie się uciążliwych dolegliwości związanych z problemami trawiennymi. Stosując się do jej zasad, z pewnością szybko zauważysz różnicę w samopoczuciu!

Podziel się z innymi
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze