w , ,

Zdrowie na talerzu kontra śmietnikowe jedzenie. Czy zdrowe jedzenie może być smaczne i co jeść, aby dobrze się prezentować, a przy tym, by nam smakowało

Każdy z nas marzy o smukłej sylwetce, choć nie wszyscy mogą się takową pochwalić. Oczywiście poza genami wpływ na to ma wiele czynników, choćby sposób odżywiania się. Bądźmy szczerzy, od czasu do czasu, a czasem i nazbyt często preferujemy śmieciowe jedzenie. Jak nietrudno się domyślić, wystarczy tylko kilka…naście razy sobie pofolgować i waga wzrasta. Dlatego tutaj pojawia się jakże uzasadnione pytanie, a zasadniczo dwa pytania : czy zdrowe jedzenie może być smaczne i co jeść, aby dobrze się prezentować, a przy tym by nam smakowało?

Zdrowie na talerzu – fakty, nie mity

Jedzenie może dawać sporo przyjemności, jednak jedzenie zdrowego jedzenia już nie zawsze, wszak zdrowe jedzenie często nam się kojarzy z niesmacznym jedzeniem. A tak wcale nie jest, wszak zdrowe jedzenie może być pyszne, ale trzeba umieć je przygotować. Wiele osób tak przywykło do tego śmieciowego, że raczej koneserami smaków ich nie możemy nazwać. Warto choćby pomyśleć, co znajduje się w śmieciowym jedzeniu, a przekrój składników jest bardzo duży. W parówkach możemy znaleźć szpiki, pazurki czy inne smakoszki. Ale nie zdajemy sobie z tego sprawy, podobnie jak z tego, że w hamburgerach także możemy znaleźć ciekawsze smaczki. Z kolei zdrowe jedzenie może być i zdrowe i smaczne. Warzywa na grillu z dodatkiem kuskusa – brzmi bardzo dobrze, a do tego krewetki z warzywami – to także brzmi dobrze. Na pewno lepiej niż hamburgerowe odpady czy parówki pełne wymion.

Gdy czasu brak

Tak przywiązaliśmy się do śmieciowego jedzenia, że rzeczywiście smaków możemy nie odróżniać. Ale warto zadać tutaj jakże filozoficzne pytanie, czyli quo vadis? A więc dokąd zmierzamy, tak się odżywiając? Czy kierunkiem jest cukrzyca, nadwaga czy może już minęliśmy zakręt nadwagi, a zmierzamy do otyłości. Nie oceniamy, wszak otyłość nie oznacza wcale, że wszyscy tak dużo jedzą, bo przecież może wynikać z wielu chorób (choć sama też jest chorobą) czy stosowania choćby inhibitorów zwrotnych serotoniny. Ale gdy wynika tylko z lenistwa bądź braku czasu, to czas najwyższy coś z tym zrobić. Wystarczy w sumie zamówić fit catering, który jest zbilansowany, a do tego niezwykle smaczny. Można wybrać wegański, wegetariański czy nawet o zmniejszonej ilości kalorii. Co ciekawe, smakuje on wyśmienicie i już nie macie argumentów o braku czasu. Oczywiście nie musicie się także obawiać, bo głodni nie będziecie chodzić, a dodatkowo fit catering nie jest drogi.

Dieta nie pisana modą

Lubimy ulegać wpływom, a także celebrytom, którzy o diecie nic nie wiedzą. Lansowane są też wzorce w większości oparte na Photoshopie. Ale o tym dużo się nie mówi. Niby lansuje się „ciałopozytywność”, a jakby nadal jej nie było. A przecież powinno się lansować zdrowie, bo ono jest w tym najważniejsze. A więc dieta nie powinna wynikać z mody, nie powinna także być głodówką. Dieta to zmiana stylu odżywiania na ten zdrowy, ale zmiana nawyków żywieniowych nie może trwać tydzień czy miesiąc. Zmiana diety to zmiana na zdrowy styl życia, czyli raz na zawsze i tutaj nie może być odstępstw.

Co jeść? Proste pytanie, a odpowiedź już trudniejsza!

Nie tylko ilość spożywanego jedzenia ma wpływ na nasze zdrowie, lecz także jakość. Zatem należy jadać jedzenie możliwie jak najmniej przetworzone, a więc bez konserwantów. Jeżeli jecie mięso, to warto stawiać na to ekologiczne, a nie z chowu przemysłowego. Warto oczywiście porzucić smażone dania typu fast food. Dieta natomiast powinna być bogata w duże ilości świeżych warzyw, zamiast cukru białego stosujcie brązowy, ale w bardzo małej ilości. Do tego nie zapominajcie o jedzeniu ryb, które są bogate w tłuszcze omega. Należy też zrezygnować z używek, natomiast trzeba pić dużo wody, a także soków, mogą być owocowe, ale i warzywne. Zamiast przetworzonych słodyczy stawiajcie na owoce bądź surową czekoladę, która jest pyszna.

Na samym końcu przypominamy, że zmieniając styl odżywiania należy także postawić na aktywność fizyczną. A więc zachęcamy Was do uprawiania sportów. Może to być bieganie, tenis, jazda na rowerze, a także długie spacery.

Podziel się z innymi
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze