Wegetariańskie gołąbki – jak je przygotować?

Materiał zewnętrzny
Meat stuffed cabbages on wooden background

Wegetariańskie odpowiedniki mięsnych potraw cieszą się sporym zainteresowaniem nie tylko wśród osób unikających mięsa, ale także wśród tych, które uwzględniają je w swojej diecie. Wszystko za sprawą tego, że smakują podobnie do tradycyjnych posiłków, ale przeważnie są o wiele smaczniejsze i zdrowsze. Jednym z tych dań są gołąbki w wersji wegetariańskiej – ich przyrządzenie nie trwa zbyt długo, a smak tego dania na długo pozostanie w pamięci.

Jakie składniki należy przygotować na wegetariańskie gołąbki?

Farsz:

  • jedna torebka ryżu – ok. 200 g,
  • opakowanie kotletów sojowych – ok. 200 g,
  • jedna duża cebula,
  • 3-4 ząbki czosnku,
  • przyprawy:
    • o 1 łyżka majeranku,
    • o 1 łyżka papryki słodkiej wędzonej,
    • o pół łyżeczki tymianku i rozmarynu,
    • o szczypta pieprzu ziołowego,
    • o sól,
    • o 1 łyżka prażonej cebuli.

Reszta składników:

  • średnia główka kapusty włoskiej lub zwykłej,
  • 1 puszka (ok. 250 g) pomidorów w całości,
  • 500 ml bulionu warzywnego,
  • olej lub oliwa z oliwek.

Jak przygotować gołąbki wegetariańskie?

  1. Ryż ugotować według instrukcji na opakowaniu.
  2. W większym garnku zagotować wodę, umieścić w nim kapustę i odczekać ok. 10 minut aż wierzchnie liście zaczną się odrywać, po czym wyjmować je po kolei z garnka.
  3. Od ugotowanych liści odciąć najgrubszą część.
  4. Na patelni podsmażyć cebulę oraz czosnek.
  5. Kotlety sojowe przygotować według instrukcji, a następnie drobno pokroić. Dodać je do cebuli i czosnku.
  6. Do mieszanki wrzucić ugotowany ryż oraz wszystkie przyprawy i wymieszać.
  7. Przygotowany farsz nakładać na liście i zawinąć w gołąbki.
  8. W sporym garnku wyłożyć pozostałe z gotowania liście kapusty wraz z pomidorami, dodać gołąbki i zalać całość bulionem warzywnym.
  9. Gotować ok. 15 minut.

Tak przygotowane gołąbki można podawać np. z sosem na bazie bulionu oraz ryżem lub kaszą.

Różne wersje smakowe

Oczywiście to tylko jedna z propozycji na wegetariańskie dania obiadowe, gdyż tak naprawdę zawartość gołąbków zależy od własnych upodobań. Można eksperymentować z różnymi dodatkami (pieczarkami, soczewicą, ciecierzycą itd.), które nadadzą całości nieco innego charakteru. Z kolei kotlety sojowe można zastąpić innymi warzywami (cukinią lub białą fasolą), a ryż kaszą jaglaną.

Poleć ten wpis innym
1 komentarz
Subscribe
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze