w ,

Wegetariańskie gołąbki – jak je przygotować?

Meat stuffed cabbages on wooden background

Wegetariańskie odpowiedniki mięsnych potraw cieszą się sporym zainteresowaniem nie tylko wśród osób unikających mięsa, ale także wśród tych, które uwzględniają je w swojej diecie. Wszystko za sprawą tego, że smakują podobnie do tradycyjnych posiłków, ale przeważnie są o wiele smaczniejsze i zdrowsze. Jednym z tych dań są gołąbki w wersji wegetariańskiej – ich przyrządzenie nie trwa zbyt długo, a smak tego dania na długo pozostanie w pamięci.

Jakie składniki należy przygotować na wegetariańskie gołąbki?

Farsz:

  • jedna torebka ryżu – ok. 200 g,
  • opakowanie kotletów sojowych – ok. 200 g,
  • jedna duża cebula,
  • 3-4 ząbki czosnku,
  • przyprawy:
    • o 1 łyżka majeranku,
    • o 1 łyżka papryki słodkiej wędzonej,
    • o pół łyżeczki tymianku i rozmarynu,
    • o szczypta pieprzu ziołowego,
    • o sól,
    • o 1 łyżka prażonej cebuli.

Reszta składników:

  • średnia główka kapusty włoskiej lub zwykłej,
  • 1 puszka (ok. 250 g) pomidorów w całości,
  • 500 ml bulionu warzywnego,
  • olej lub oliwa z oliwek.

Jak przygotować gołąbki wegetariańskie?

  1. Ryż ugotować według instrukcji na opakowaniu.
  2. W większym garnku zagotować wodę, umieścić w nim kapustę i odczekać ok. 10 minut aż wierzchnie liście zaczną się odrywać, po czym wyjmować je po kolei z garnka.
  3. Od ugotowanych liści odciąć najgrubszą część.
  4. Na patelni podsmażyć cebulę oraz czosnek.
  5. Kotlety sojowe przygotować według instrukcji, a następnie drobno pokroić. Dodać je do cebuli i czosnku.
  6. Do mieszanki wrzucić ugotowany ryż oraz wszystkie przyprawy i wymieszać.
  7. Przygotowany farsz nakładać na liście i zawinąć w gołąbki.
  8. W sporym garnku wyłożyć pozostałe z gotowania liście kapusty wraz z pomidorami, dodać gołąbki i zalać całość bulionem warzywnym.
  9. Gotować ok. 15 minut.

Tak przygotowane gołąbki można podawać np. z sosem na bazie bulionu oraz ryżem lub kaszą.

Różne wersje smakowe

Oczywiście to tylko jedna z propozycji na wegetariańskie dania obiadowe, gdyż tak naprawdę zawartość gołąbków zależy od własnych upodobań. Można eksperymentować z różnymi dodatkami (pieczarkami, soczewicą, ciecierzycą itd.), które nadadzą całości nieco innego charakteru. Z kolei kotlety sojowe można zastąpić innymi warzywami (cukinią lub białą fasolą), a ryż kaszą jaglaną.

Podziel się z innymi
Subscribe
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze