Właściciel lokalu gastronomicznego nie ma lekkiego życia, ma za to wiele obowiązków i spraw, które musi nadzorować. Zapewne każdemu zdarzyło się choćby raz, że dopiero w momencie, kiedy dany produkt był potrzebny, okazywało się, że nie ma nawet jednej sztuki w magazynie. Albo że kelner nieopatrznie pomylił zamówienia – takie rzeczy także się zdarzają nawet najlepszym i najstaranniejszym pracownikom. W jaki sposób można uniknąć takich sytuacji?
Wprowadzenie systemu POS może okazać się rozwiązaniem, które będzie idealnie pasowało do sposobu pracy restauracji. Dzięki temu będzie można uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek i wiele więcej. Sprawdź, co możesz zyskać na przykładzie systemu POS o nazwie Poster.
Plan sali
Dzięki edytorowi wizualnemu, w którym nie tylko wprowadzisz ustawienie stołów, ale także ich wielkość i kształt, nie ma możliwości, by kelner pomylił się podczas wprowadzania zamówienia. Sytuacje, w których danie nie jest podawane zamawiającego, odejdą w zapomnienie razem z zakłopotaniem, które wywoływało w klientach, kelnerach i samemu właścicielu restauracji.
Menu i stan magazynu
W panelu Postera można dodać wiele różnych produktów, oznaczając je czterema kategoriami:
- artykuły – produkty gotowe do odsprzedaży,
- składniki – produkty potrzebne do wykonania dań,
- półprodukty – wyrób, który jest częścią dania lub stanowi materiał wyjściowy do wykonania dania,
- receptury – gotowe dania, które mogą zostać zamówione przez klientów.
Bardzo ważne w ramach tego podziału jest fakt, że receptury mogą zostać rozpisane na składniki ze wskazaniem, jak dużo każdego z nich się wykorzystuje. Dzięki temu przy zamówieniu dania wszystkie warzywa, mięso, owoce itd. potrzebne do wykonania go także znikają z systemu.
Analityka
Wszystkie dane związane z kosztami i zyskiem są uaktualniane na bieżąco, a dodatkowo wizualizowane w postaci szczegółowych raportów zawierających wykresy i tabele skutecznie ułatwiające wyciąganie wniosków względem działania restauracji, a także usprawnianie go.
Ułatwia to także pilnowanie dyscypliny kasowe. Dodatkowo system podlicza podatki według ustawionych przez właściciela stawek.
System lojalnościowy
W Posterze można bez większego problemu przyznawać rabaty czy punkty bonusowe, które mogą zachęcać klientów do częstszego stołowania się w naszym lokalu gastronomicznym. Umożliwia przy tym 3 możliwości:
- udzielanie rabatu ręcznego – gdzie samemu można przydzielać odpowiednie rabaty,
- system rabatowy – gdzie klienci automatycznie są przydzielani do danej grupy rabatowej w zależności od łącznej kwoty, którą zostawili w restauracji,
- system bonusowy – klienci mogą wykorzystać przyznane punkty do rozliczenia następnego zakupu.
Jest to jedynie małe wprowadzenie do funkcji systemu POS. Więcej informacji można znaleźć na: https://joinposter.com/pl
Narzędzia pomagające usprawnić pracę w restauracji są bardzo fajnym rozwiązaniem.
Świetnie sprawdzą się także na pewno narzędzia typu dashboard 🙂
_____________________________________
http://www.mojegastro.pl/dashboard-program-do-restauracji