w , ,

Zimowa dieta dziecka – najważniejsze zasady żywienia

Regularne i zdrowe posiłki są ważne nie tylko w naszej diecie, ale również w diecie maluchów. Zimą, podczas niesprzyjającej często aury ma to szczególne znaczenie. Dieta to bowiem jeden z wielu elementów, który ma zapewnić właściwy rozwój dziecka. Warto więc zadbać nie tylko regularne i wartościowe śniadania, ale również obiady, kolacje i smaczne przekąski dla naszych pociech. Kiedy przygotować maluchowi śniadanie i podwieczorek oraz co powinno wchodzić w ich skład? Jak dbać o zdrowie malucha? Co podawać dzieciom do jedzenia zimą i jesienią? Na te i inne pytania znajdziesz odpowiedzi w tym artykule. Zapraszamy do lektury! 

Co podawać dziecku do jedzenia zimą? 

Zimą potrzeby organizmu dziecka są o wiele większe niż latem. Niskie temperatury, wiatr, mróz i śnieg oraz krótkie dni nie sprzyjają dobremu samopoczuciu. Wszystkie te czynniki sprawiają, że dziecko może potrzebować dodatkowej energii do codziennego funkcjonowania. Warto więc zadbać o to, by w okresie zimowym dzieci jadły przede wszystkim ciepłe posiłki – mogą to być owsianki, jaglanki czy inne zupy. Mąka gryczana, mąka pełnoziarnista i płatki owsiane to produkty, które bez wątpienia powinny znaleźć się w jadłospisie malucha. Warto ograniczyć spożywanie surowych owoców, na rzecz tych gotowanych, np. w postaci kompotu. Warto również wyeliminować produkty, które nie pochodzą z rodzimej strefy klimatycznej. Zmniejszyć należy także ilość nabiału na rzecz większej ilości zbóż.  

Różnorodność w diecie dziecka 

Planując posiłki dla malucha, warto zadbać o ich różnorodność. W codziennym jadłospisie nie powinno więc zabraknąć mleka oraz przetworów mlecznych, które dostarczają wapnia oraz cennych witamin. Niezwykle istotną rolę odgrywają również produkty zbożowe, takie jak pieczywo, kasze czy makarony. Są one bowiem cennym źródłem błonnika, a także zawierają niezbędne do prawidłowego funkcjonowania składniki mineralne.  

Cennych witamin dostarczy także porcja ryb czy orzechów. Bogatym źródłem białka jest zaś chude mięso, jak np. drób czy cielęcina. Zwracajmy również uwagę na to, czy nasze dziecko spożywa właściwą ilość płynów. Mogą to być woda niegazowana lub mineralna lub naturalne soki. Pamiętajmy również, by ograniczyć w diecie dziecka spożywanie słonych przekąsek i kalorycznych fast foodów. Zimą warto również wprowadzać do diety dziecka nowe dania – może naleśniki z mąki orkiszowej zasmakują Twojemu maluchowi? 

Zdrowa dieta malucha

Często może zdarzyć się, że zimą dziecko nie ma apetytu i nie chce jeść warzyw czy innych wartościowych dla niego produktów. Wówczas należy zastanowić się nad wprowadzeniem poważnych zmian w żywieniu dziecka. Dieta nie może być bowiem monotonna. Warto stopniowo wprowadzać do niej coraz to nowe dania i produkty, które skutecznie będą ją urozmaicać. Pokazuj dziecku nowe smaki, których dotąd nie próbowało. Staraj się, by potrawy były nie tylko smaczne, ale również ładnie wyglądały.  

Dobrym pomysłem może okazać się wspólne przygotowywanie posiłków z maluchem. Często powoduje to u dziecka wzrost zainteresowania produktami, z których przygotowywane są posiłki.  

Podziel się z innymi
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze