Miód akacjowy czy miód gryczany – jaki wybrać do domowej kuchni?

Materiał zewnętrzny

Regularne spożywanie miodu niesie ze sobą wiele korzyści dla organizmu człowieka. Wystarczy, że wybierzesz w 100% naturalne produkty, które są dostarczane przez sprawdzonych producentów. Chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jakie działanie ma miód akacjowy i gryczany? Jaki gatunek miodu wybrać dla siebie? W tym artykule znajdziesz kilka ciekawych informacji.

Obecnie na rynku jednym z bardziej znanych gatunków miodu jest miód akacjowy Łysoń, który m.in. wykazuje właściwości uspokajające, i wzmacniające organizm a także wspomagające w walce ze schorzeniami układu pokarmowego.

Miód akacjowy, gryczany i inne gatunki a skład

Już w czasach starożytnych miód był substancją docenianą przez wiele osób. Wykorzystywano go do leczenia ran, do wzmocnienia organizmu, a nawet w celu zredukowania objawów

tzw. rozstroju żołądka. Miód gryczany Łysoń, akacjowy, spadziowy czy nawet wielokwiatowy zawiera w sobie nawet ok. 300 wyjątkowo cennych substancji, takich, jak:

● polifenole, czyli związki, które chronią przed wolnymi rodnikami, chorobami nowotworowymi, a nawet miażdżycą),

● witaminy z grupy A, B, C,

● minerały (żelazo, jako składnik hemoglobiny, potas, wapń, magnez i fosfor),

● enzymy i substancje bakteriobójcze,

● kwasy organiczne,

● olejki eteryczne.

Jak widzisz, miody akacjowe, gryczane i wiele innych gatunków to produkty doceniane

za wysoce dobroczynny skład. Z tego względu regularne spożywanie miodu w rozsądnych ilościach może przynieść wiele korzyści w związku z oddziaływaniem na organizm człowieka.

Miód akacjowy czy miód gryczany? Porównanie

Poszczególne gatunku miodu mogą różnić się między sobą smakiem, aromatem, konsystencją, a nawet kolorem. Co więcej, każda odmiana miodu wykazuje inne, dobroczynne właściwości. W poniższej tabeli znajdziesz krótkie porównanie dwóch najpopularniejszych miodów: akacjowego i gryczanego.

Miód akacjowyMiód gryczany
● doskonały dla diabetyków,
● świetnie sprawdza się w przypadku schorzeń układu pokarmowego,
● działa wyciszająco na organizm – warto wypić szklankę mleka z miodem wieczorem,
● wzmacnia organizm,
● pozytywnie wpływa na wrzody żołądka i dwunastnicy,
● ułatwia leczenie infekcji dróg moczowych i nerek.
● ma właściwości antybiotyczne,
● uzupełnia niedobory żelaza,
● można go spożywać przy zapaleniu nerek oraz nadciśnieniu,
● wspomaga leczenie anemii i osteoporozy,
● jest doskonałym źródłem żelaza,
● redukuje kłopoty z pamięcią,
● wspomaga profilaktykę miażdżycy i chorób serca.

Spożywanie miodu – w jakich ilościach warto go jeść?

Zanim rozpoczniesz kurację miodową, koniecznie dowiedz się, jakie ilości będą bezpieczne do codziennego spożycia. Przyjmuje się, że produkty pszczele stosowane w profilaktyce różnych schorzeń powinny być przyjmowane w ilości maksymalnie do 2-3 dużych łyżek dziennie. Wybierając miód, możesz zrezygnować z niezdrowych słodyczy i jasnego pieczywa, gdyż miód jest wystarczającym źródłem węglowodanów.

Poleć ten wpis innym
Napisz komentarz
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze