Rok 2020 zostanie niechlubnie zapamiętany przez nas wszystkich przez epidemię Covid19. Niestety problemy związane z ograniczeniem działalności dotknęły bardzo wiele branż, w tym branżę gastronomiczną. Właścicielom restauracji zależy na tym, żeby utrzymać się na rynku. Pracownicy gastronomii chcieliby zachować pracę, bo w tak trudnych czasach może być ciężko znaleźć nową. Bez względu na indywidualne podejście do pandemii właściciele restauracji muszą dostosować się do obecnych warunków i dostosować swoje działania do panującej sytuacji, zaleceń oraz obostrzeń nałożonych przez rząd.
W chwili obecnej nie ma możliwości udania się do restauracji i zjedzenia posiłku na miejscu. Jedyną możliwością jest zamówienie jedzenia do domu. Nie wiadomo też jak długo potrwa taki stan rzeczy.
Jak z zyskiem działać na rynku gastronomicznym jeśli restauracje nie działają stacjonarnie?
Najważniejszą rzeczą dla restauracji podczas konieczności zamknięcia lokalu dla gości jest minimalizacja strat oraz uzyskanie zarobku, który pozwoliłby chociaż na zapłacenie kosztów działalności, wypłacenie pensji pracownikom i utrzymanie siebie. Część lokali przy wiosennym czy jesiennym zamknięciu restauracji spowodowanego wzrostem zachorowań na Covid19 nie podjęła odpowiednich działań co poskutkowało zamknięciami restauracji oraz zwolnieniami pracowników.
Działania które należy podjąć w restauracji podczas jej zamknięcia dla gości:
- Należy pamiętać, że decyzja rządu Polskiego o zamknięciu stacjonarnego działania lokali nie oznacza braku możliwości wydawania jedzenia na wynos. Restauracja może działać dalej i przygotowywać posiłki, które klienci zjedzą ze smakiem w domu.
- Warto przemyśleć bezpieczne przekazanie klientowi jedzenia. Przy zamówieniu do domu gdy klient zapłaci online dostawca może zostawić jedzenie pod drzwiami i zadzwonić do drzwi albo wysłać smsa, że potrawy są na miejscu.
- Jeśli restauracja jeszcze nie posiada indywidualnego systemu zamówień online to najwyższa pora o tym przemyśleć. Będzie to kolejny a do tego wygodny kanał zamawiania. Kilkukrotne trafienie za zajętą linię telefoniczną a potem otrzymanie dania niezgodnego z zamówieniem może zniechęcić do kolejnego zamówienia.
- Wielkim plusem będzie uruchomienie płatności online bo oprócz wygody zyskamy większe bezpieczeństwo poprzez możliwość braku kontaktu osobistego przy przekazaniu zamówienia i gotówki.
- Kluczowym krokiem jest poinformowanie klientów o wdrożonych zmianach dotyczących bezpieczeństwa oraz możliwościach zamówień i płatności online poprzez wysłanie smsów, maili do stałych klientów oraz przekazanie takiej informacji na stronie internetowej czy Facebooku.
- Bardzo ważna jest również dbałość o higienę, czystość i dezynfekcję. Wszyscy pracownicy restauracji powinni przestrzegać reżimu sanitarnego. Dodatkowo osoby z niepokojącymi objawami chorobowymi nie powinny przychodzić do pracy.
- Warto również przemyśleć możliwość promocji, kuponów rabatowych czy innych akcji zachęcających klientów do skorzystania z usług restauracji.
Indywidualny system zamówień online FooDeliver dla restauracji
Indywidualny system zamówień online FooDeliver jest remedium na większość obecnych bolączek restauratorów:
- pozwala na uniezależnienie się od platform z wysokimi prowizjami,
- daje klientowi możliwość zapoznania się z informacjami, zdjęciami i pełnym menu w każdym miejscu na swoim telefonie, tablecie czy komputerze,
- jest to nowoczesne i przyjemne dla oka rozwiązanie ułatwiające klientowi zamówienie,
- zamówienia telefoniczne dla obu stron mogą być kłopotliwe a do tego łatwo popełnić błąd przy zapisywaniu zamówionych potraw a system zamówień online nie pozwala na takie błędy,
- klient podaje dane osobowe, numer telefonu, adres mailowy i adres dostawy, przez co nie ma ryzyka pomylenia danych czy informacji,
- pozwala na płatności bezgotówkowe, które obecnie są bezpieczniejsze,
- restauracja ma możliwość łatwego, szybkiego i wygodne odbierania zamówień,
- indywidualny system zamówień online pozwala na wysyłanie smsów i maili z systemu z marketingiem czy ważnymi informacjami, więc łatwo można klientów zachęcić do kolejnych zamówień,
- możliwość generowania kodów rabatowych daje możliwość samodzielnego marketingu,
Zalety systemu zamówień online FooDeliver
- konkurencyjna cena i dwa warianty współpracy – umowa na rok z płatnością z góry lub umowa bezterminowa z comiesięczną płatnością i możliwością rezygnacji z miesięcznym wypowiedzeniem,
- wsparcie marketingowe i techniczne,
- responsywna, ładna, funkcjonalna strona dla klienta z najważniejszymi informacjami o lokalu,
- klient ma możliwość wyboru dania, dodatków, metody płatności, formy oraz godziny dostawy,
- funkcjonalny, łatwy w obsłudze panel administratora, w którym można dokonywać zmian w czasie rzeczywistym,
- w systemie znajduje się baza informacji o zamówieniach oraz baza klientów co pozwala na analizę, statystykę, wyciągnięcie wniosków i zaplanowanie dalszych działań marketingowych,
- narzędzie pozwalające na samodzielny marketing – smsy i maile z systemu z treściami marketingowymi oraz możliwość generowania kodów marketingowych,
- system FooDeliver jest cały czas rozwijany i udoskonalany, więc raz na jakiś czas pojawiają się aktualizacje.
Facebook a system zamówień online FooDeliver
Portale społecznościowe są bardzo popularne i tak naprawdę najlepszym marketingiem dla restauracji jest właśnie aktywne działanie na Facebooku czy innych portalach. Aktywność na Facebooku pozwoli restauracji na budowanie większej bazy klientów, poznanie opinii klientów oraz sprawi, że obserwujący będą się czuli częścią pewnej społeczności. Takie działania pozwolą również na budowanie marki i pozyskanie uwagi i sympatii klientów.
System zamówień jedzenia online FooDeliver pozwoli na jeszcze większy rozwój restauracji. Posty na Facebooku z podlinkowaniem strony systemu pokażą klientowi, że restauracja jest nowoczesna a dodatkowo zachęcą do zamówień. Możliwość generowania kodów rabatowych i ich umieszczenie na stronie facebookowej restauracji pozwoli na uzyskanie dużej ilości zamówień i zbudowanie dużej bazy klientów.