Jak dobrze odżywiać się w czasie wakacji, gdy tylko wypoczynek nam w głowie?

Materiał zewnętrzny

Wakacje zbliżają się wielkimi krokami i trzeba powiedzieć, że jest to czas, w którym wielu z nas lubi sobie pofolgować. Nie tylko niespecjalnie dużą wagę przykłada się do stroju (czyt. klapki i skarpetki bądź kuse bluzki i jeszcze bardziej kuse spodenki), ale jeszcze mniejszą wagę przykłada się do diety. Latem najchętniej spijałoby się sporo kolorowych napojów i drinków, a do tego jadło jeszcze więcej lodów. Ale czas to zmienić. Dziś skupimy się na tym, jak zdrowo się odżywiać właśnie latem, gdy tylko wypoczynek nam w głowie i nic nam się nie chce.

O wakacjach słów kilkanaście w zdaniach kilku

Zasadniczo wakacje niedługo się zaczynają, ale w sumie dotyczy to uczniów i nauczycieli, a pozostali nadal muszą pracować. Ale jakoś tak się przyjęło, że wraz z czasem, gdy dzieciaki rozpoczynają wakacje, innym osobom także włącza się tryb „lazy”, czyli najchętniej cały dzień spędzaliby na plaży i popijali drinki z palemką. Ale wiadomo tak kolorowo nie jest i cóż nie można folgować sobie zbyt mocno, bo inaczej można szybko odczuć to na wadze. Dziwnym trafem lato jest czasem, gdy można naprawdę łatwo i do tego szybko przytyć, a wszystkiemu winne są budki z goframi i lodziarnie, które widzimy na każdym kroku. A biorąc pod uwagę fakt, że jakoś trudno sobie odmówić, to efekt może być jeden, czyli dodatkowe kilogramy. Oczywiście tak być nie może, zatem czas najwyższy wprowadzić takie zasady, które sprawią, że dieta będzie zdrowa nawet latem. Ale jak to zrobić? W sumie wcale nie jest to takie trudne…

Dieta pudełkowa i po sprawie

Umówmy się, że gotowanie latem nie należy do najprzyjemniejszych czynności. Trudno jest gotować, gdy jest tak ciepło, stąd też wolimy niejednokrotnie pójść na łatwiznę i zwyczajnie zamówić jedzenie typu fast food. A na deser zamiast zdrowej i lekkiej sałatki, kupujemy lody i gofry z bitą śmietaną. Chyba wiadomo, że takie jedzenie jest niezdrowe i przy tym bardzo szybko się po nim tyje. Z tego też powodu absolutnie nie można sobie pozwalać na odstępstwa od zdrowej diety. Na szczęście można zdecydować się na naprawdę dobre rozwiązanie, w końcu życie trzeba sobie ułatwiać, a nie utrudniać. A wystarczy tylko zamówić dietę pudełkową. Dania są obłędnie smaczne, ale też lekkostrawne i zdrowe. Swoją drogą zaoszczędzicie też sporo czasu, wszak nie trzeba gotować i ten czas można wykorzystać na inne przyjemności, choćby aktywność fizyczną. Swoją drogą takie dania są pożywne, stąd nie będziecie podjadać. Do wyboru są różne warianty diety pudełkowej, a więc każdy znajdzie coś dla siebie. Można wybrać wersję wege, ale i bez laktozy, a także standardową, czyli z dodatkiem mięs bądź ryb.

A gdy masz ochotę na lody to …je przygotuj

Lody kupowana na stoiskach są obłędnie…niezdrowe. Przygotowywane są z gotowych mas, które mają w sobie pełno kalorii i jeszcze więcej konserwantów. Trzeba przyznać, że aż trudno uwierzyć, że mogą smakować, wszak ich smak jest dziwny. Ale wiadomo też, że niezdrowe jedzenie może uzależniać. Zamiast jednak kupować takie lody, lepiej przygotować zdecydowanie zdrowszą wersję w domu. Tym bardziej że możecie przygotować naprawdę różne smaki. Zacznijmy od lodów owocowych. W tym przypadku wystarczy tylko i wyłącznie zblendować ulubione owoce, następnie dodać do nich gęsty jogurt. Całość mieszamy i przekładamy do foremki. Teraz wystarczy tylko umieścić je w zamrażalniki na kilka godzin. Lody czekoladowe można także szybko przygotować. W tym przypadku wystarczy tylko rozpuścić tabliczkę surowej czekolady i gdy ostygnie dodać do niej dwa duże kubki gęstego jogurtu. Potem pozostaje tylko zmrozić lody w zamrażalniku. A jak zrobić lody waniliowe? To także łatwe. Ucieramy dwa żółtka z dodatkiem wanilii, można też dodać pół łyżeczki cukru waniliowego. Następnie do masy dodajemy duży kubek jogurtu oraz cztery łyżki śmietany kremówki. Mieszamy, przekładamy do foremki i mrozimy. A potem można już cieszyć się smakiem pysznego deseru.

Nie zapomnijcie o aktywności

Latem, choć często nic nam się nie chce poza leżakowaniem na plaży, trzeba stawiać na aktywność fizyczną. Tym bardziej że możliwości jest wiele. Możecie pływać, grać w piłkę na plaży czy po prostu wybrać się na długi spacer. Do tego zachęcamy do grania w tenisa.

Poleć ten wpis innym
1 komentarz
Subscribe
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
Karolina

Podczas wszelkich wyjazdów powinniśmy zadbać o wszystkie szczegóły, w tym m.in. o sposób odżywiania. Mimo wszystko są ważniejsze kwestie, takie jak np. zakwaterowanie oraz atrakcje. Przykładowo ja ostatnio szukałam miejsca na integrację na Jurze.