Dieta ketogeniczna – jak posiłki keto wpływają na utratę wagi?

Materiał zewnętrzny

Czy kiedykolwiek zastanawiało cię czy możliwe jest tracić na wadze i jednocześnie jeść smaczne i sycące posiłki, które nie tylko zaspokoją twój głód, ale także dostarczą ci energii na cały dzień? Jeśli do tej pory dieta kojarzyła ci się z monotonią, głodem i ogromnymi wyrzeczeniami, to z pewnością nie udało ci się jeszcze sprawdzić diety ketogenicznej. W zasadzie nie powinno się tego nawet nazywać dietą – jest to bardziej styl życia, który może ci zaoferować ogromne korzyści zdrowotne. W tym wpisie skupimy się jednak tylko na redukcji tkanki tłuszczowej, ponieważ to właśnie z tego powodu najwięcej osób postanawia spróbować tego rewolucyjnego podejścia do żywienia. Jeśli ty również o tym myślisz, koniecznie czytaj dalej.

Skuteczna utrata wagi na diecie keto – jak to jest możliwe?

Przyglądasz się metamorfozom osób na keto i zastanawiasz się jak to jest możliwe, że stosując dietę wysokotłuszczową osiągnęli tak spektakularne efekty? Ty przecież stosujesz kolejną „dietę cud”, a efektów jak nie było, tak nie ma. Chcesz dowiedzieć się w jaki sposób dieta ketogeniczna pozwala na tak efektywne spalanie tkanki tłuszczowej? Zaraz zdradzimy ci jej sekret.

Jak działa dieta ketogeniczna?

Gdy ograniczysz spożycie węglowodanów do minimum (zwykle poniżej 50 gramów na dzień), twój organizm zacznie odczuwać braki glukozy i rozpocznie poszukiwania alternatywnego źródła energii, które mu ją zastąpi. Właśnie wtedy wątroba skupi się na przekształcaniu tłuszczu, zarówno tego pochodzącego z diety, jak i zmagazynowanego w ciele, w cząsteczki zwane ketonami. To one staną się głównym paliwem, które zacznie „napędzać” twój organizm.

Dodatkowo keto przyczyni się do uregulowania poziomu glukozy i zwiększenia wrażliwości na insulinę. Jej ilość ulegnie redukcji, co znacznie ułatwi dostęp do zgromadzonych zapasów tłuszczu i obniży twój apetyt. Na mniejsze uczucie głodu wpłynie również oddziaływanie ciał ketonowych na hormony głodu (grelinę) i sytości (leptynę), przez co w naturalny sposób ograniczysz ilość spożywanych kalorii i będziesz mieć mniejszą chęć na podjadanie.

Fazy utraty wagi na ketozie

W pierwszej fazie twoje wyniki z pewnością będą spektakularne. Gdy tylko ograniczysz ilość spożywanych węglowodanów, twój organizm zacznie zużywać zapasy glikogenu (rezerwy glukozy). Z racji tego, że każdy jego gram związany jest z 3-4 gramami wody, to właśnie z jej przyczyny zaobserwujesz ogromną zmianę na wadze. Tak duża utrata wody może spowodować u ciebie pogorszenie samopoczucia, dlatego na tym etapie niezwykle ważne jest uzupełnianie elektrolitów. Szybkie rezultaty, które zaobserwujesz, dają ci sporą dawkę motywacji, która będzie przydatna, jeśli doświadczysz keto grypy.

W drugiej fazie twoja waga nie będzie już tak szybko spadała, ale nadal redukcja masy ciała będzie zauważalna. Twoje ciało zacznie przystosowywać się do efektywnego spalania tłuszczu i będzie wytwarzać ciała ketonowe do produkcji energii. Dzięki temu, że utrata wagi będzie utrzymywała się na stałym poziomie, skutecznie schudniesz bez obaw o efekt jojo.

W trzeciej fazie twoja masa ciała może nadal delikatnie spadać lub ustabilizować się. Pamiętaj, że twój metabolizm i zapotrzebowanie kaloryczne zmniejszą się tak samo, jak cyfry na wadze, dlatego jeśli będziesz chcieć zgubić jeszcze więcej kilogramów, niezbędne będzie utrzymanie deficytu kalorycznego.

Jak ketogeniczne posiłki wpływają na redukcję masy ciała?

Przede wszystkim na skutek spożywania niskowęglowodanowych posiłków twój organizm będzie zmuszony do przestawienia się na spalanie tłuszczu i wykorzystanie go do produkcji energii, która jest mu niezbędna do prawidłowego funkcjonowania. Właśnie dlatego zauważysz znaczną redukcję tkanki tłuszczowej, nawet w tych bardziej opornych miejscach.

Posiłki wysokotłuszczowe zapewnią ci dłuższe uczucie sytości i zmniejszą twój apetyt. Przestaniesz odczuwać potrzebę podjadania, nie będziesz ulegać swoim żywieniowym zachciankom i zaczniesz najadać się mniejszymi porcjami. Dzięki temu w naturalny sposób będziesz redukować przyjmowane kalorie. Za takie działanie odpowiadają ciała ketonowe, które obniżają hormony powodujące napady głodu – insulinę i grelinę.

Jadłospis diety ketogenicznej – praktyczne wskazówki

Dieta ketogeniczna wymaga ścisłego przestrzegania zaleceń dotyczących makroskładników – wysoki poziom tłuszczu, umiarkowany białka, niski węglowodanów. Do tego dochodzi wyliczenie zapotrzebowania kalorycznego, które będzie pomocne zwłaszcza w późniejszej fazie ketozy, gdy waga przestanie się zmieniać. Dla wielu osób może to brzmieć jak czarna magia. Na szczęście z pomocą przyjdą ci aplikacje, które pomogą monitorować spożywane przez ciebie posiłki, dzięki czemu będziesz wiedzieć czy założenia diety ketogenicznej są przez ciebie prawidłowo przestrzegane.

Warto również ułożyć sobie menu diety ketogenicznej na cały tydzień, zrobić odpowiednie zakupy i przygotować posiłki z wyprzedzeniem. W ten sposób unikniesz skuszenia się na potrawę wysokowęglowodanową, która może być znacznie łatwiejsza i szybsza do przyrządzenia, gdy nie będziesz mieć zbyt wiele czasu na gotowanie. Jeśli obawiasz się, że taka dieta jest monotonna, z pomocą przyjdą ci keto przepisy. Pokażą ci, że ten model żywienia wcale nie jest nudny i nie opiera się tylko i wyłącznie na jedzeniu mięsa.

Jeśli jednak gotowanie nie jest twoją mocną stroną, nie musisz rezygnować z bycia na keto. Na stronie beketocatering.pl zamówisz dietę pudełkową w wersji ketogenicznej, w pełni zbilansowaną i dostosowaną do twoich potrzeb. Dzięki niej skupisz się tylko na swoich efektach!

Dieta keto – najlepszy sposób na zgubienie zbędnych kilogramów

Wprowadzenie organizmu w stan ketozy, czyli proces, w którym to tłuszcz staje się głównym źródłem energii zamiast węglowodanów, otwiera drzwi nie tylko do skutecznej utraty wagi, ale również do wielu korzyści zdrowotnych. Od obniżenia poziomu insuliny i lepszego zarządzania poziomem glukozy we krwi, po naturalne zmniejszenie apetytu – dieta keto może zmienić nie tylko sposób, w jaki jesz, ale także sposób, w jaki żyjesz. Osiągnij stan ketozy i przekonaj się na własnej skórze, jak wiele dobrego może jeszcze zdziałać dla twojego zdrowia.

Poleć ten wpis innym
1 komentarz
Subscribe
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
anna

Hmm ja planuję właśnie przejść na catering dietetyczny 😉 Może akurat w ten sposób uda mi się w końcu schudnąć