w

Dieta dla wytrwałych czyni cuda

Wielokrotnie próbujesz się odchudzać, ale żadna dieta nie działa? Może być tak, że popełniasz błędy podczas dawkowania jedzenia. Nie ma diety cud, ale są konstruktywne rady dietetyków i trenerów personalnych podczas odchudzania.

  1. Dieta
  2. Pozytywne nastawienie

Wielokrotnie próbujesz się odchudzać, ale żadna dieta nie działa? Może być tak, że popełniasz błędy podczas dawkowania jedzenia. Wiele osób też nie wie, że podczas takich zmian przydaje się wysiłek fizyczny. Ponadto należy pamiętać, że odchudzanie jest procesem wieloetapowy i rozłożonym w czasie. Nie chodzi o to, by szybko zrzucić dużo kilogramów, ale by schudnąć na trwałe bez efektu jo-jo. To powinno nas też nauczyć zmiany nawyków żywieniowych, które nawet po zakończeniu przebywania na diecie powinny pozostać w naszym życiu. Wracając do wątku utraty zbędnych kilogramów, najlepiej tracić od połowy do kilograma tygodniowo – to jest najzdrowsze. Jeżeli pragniemy schudnąć dziesięć kilo, to powinniśmy zaplanować odchudzanie od dwóch i pół do trzech miesięcy.  Warto również zasięgnąć rady dietetyka oraz trenera personalnego: https://www.dietetykwszczecinie.pl.  Oni mają predyspozycje, wiedzę oraz umiejętności, które pozwolą Ci osiągnąć zamierzony cel. Często kończą w tym kierunku studia wyższe.

Dieta

Zdrowa dieta składa się z różnych produktów. Przekonanie, że osoby odchudzające się jedzą jedynie owoce i warzywa jest błędne. Oczywiście to bardzo ważne składniki jadłospisu, ale nie jedyne. Musi znaleźć się w nim również mięso – zarówno białe, drobiowe, jak i czerwone, które jest niezastąpionym źródłem żelaza dla organizmu. Organizm potrzebuje węglowodanów i nawet trochę tłuszczu. Jednym z ważnych składników odżywczych jest białko. Przy odchudzaniu powinniśmy go dostarczać wyjątkowo dużo. Pewnie zapytacie dlaczego? Już spieszymy z odpowiedzią. Aby organizm nie czerpał energii ze spalania komórek mięśni. Potrzebujemy około jednego grama białka na jeden kilogram masy ciała. Jak powinien wyglądać nasz obiad w takim razie? Połowa dania obiadowego, to warzywa, jedna czwarta – mięso lub ryba, a cała reszta – zboża.

Pozytywne nastawienie

Nie od dziś wiadomo, że pozytywne nastawienie jest źródłem wielu sukcesów. Również powinno nam towarzyszyć w odchudzaniu. Należy się zastanowić, dlaczego chcemy przejść na dietę. Czy jest to spowodowane tym, że pragniemy się wcisnąć w bikini i pokazać swoje ciało na plaży, czy idea jednak sięga głębiej. Może chodzi poprawę zdrowia i samopoczucia? Pamiętajmy, że cudowna dieta nie istnieje, choć praca nad swoim ciałem czyni cuda. Tak, jak wcześniej wspominaliśmy trzeba też wiele cierpliwości – niepotrzebne zapasy tłuszczu gromadziły się zapewne przez wiele lat i nie pozbędziemy się ich w kilka tygodni.  Ponadto warto po diecie zachować rozsądek i umiar w jedzeniu, a także pozostać przy nowych, zdrowszych nawykach żywieniowych.

Podziel się z innymi
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze