4 praktyczne wskazówki jak zadbać o zdrowie na jesień

Materiał zewnętrzny

Jesień to dla jednych czas na złapanie oddechu po upalnym lecie i delektowania się pięknem czerwono-złotych koron drzew, a dla innych nieustająca szaruga, która nierzadko prowadzi do smutku i depresji. Bez względu na to, co sądzisz o tej porze roku, pewne jest jedno – wraz z jej przyjściem powinieneś lepiej zadbać o swoje zdrowie, bo jesień zdecydowanie sprzyja przeziębieniom. Polecamy skorzystać z 4 praktycznych wskazówek, dzięki którym znacznie zwiększysz swoje szanse na dobre zdrowie i samopoczucie!

1.  Zaopatrz się w korzenne przyprawy

Choć przyprawy korzenne kojarzą się przede wszystkim ze świątecznymi wypiekami, mogą stanowić doskonałe wsparcie podczas jesieni. Wykazują bowiem silne właściwości przeciwzapalne, przeciwbakteryjne, przeciwwirusowe oraz wzmacniające odporność. Co więcej, spora część z nich pobudza i rozgrzewa, stanowiąc wsparcie w chłodne i szare dni.

Do najbardziej polecanych przypraw korzennych zaliczamy:

  • cynamon;
  • imbir;
  • kardamon;
  • czarnuszkę;
  • kurkumę.

Wartościowym dodatkiem do diety na odporność będą też pieprz czarny i cayenne, które również stanowią wsparcie dla organizmu.

2.  Śniadanie to podstawa

Nic tak nie wzmacnia organizmu i nie daje chęci do życia (zwłaszcza pochmurną jesienią), jak pełnowartościowe, zdrowe śniadanie. Znajdź chwilę, by jeszcze przed pracą albo poprzedniego dnia przygotować danie – najlepiej takie, które będzie można podgrzać i w którym znajdą się cenne składniki.

Polecamy szczególnie owsianki – z jabłkami, bananami, cynamonem czy migdałami, zielone koktajle na bazie wody, szpinaku, pietruszki i mango oraz… kanapki. Najlepiej obfitujące w pomidory, świeże ogórki, cebulę oraz inne warzywa.

3.  Zadbaj o aktywność fizyczną

Choć jesienna aura nie sprzyja aktywności, nie oznacza to, że powinieneś z niej zrezygnować. Wręcz przeciwnie – ruch sprzyja odporności, wzmacnia organizm i poprawia samopoczucie. Ma też nieoceniony wpływ na pracę serca, dotlenienie komórek oraz sylwetkę.

Korzystaj z każdej okazji do aktywności – zamiast windy wybieraj schody, samochód zastąp rowerem albo wysiądź przystanek wcześniej, a resztę drogi do pracy pokonaj pieszo. Pomocne okażą się nawet dłuższe spacery – np. po parkach czy lasach, które (zwłaszcza na początku jesieni) prezentują się niezwykle okazale.

Jeżeli pogoda jest wyjątkowo niesprzyjająca, zapisz się na basen, zainwestuj w rowerek stacjonarny albo ćwicz w domu (np. z filmikami instruktażowymi na YouTube).

4.  Pomyśl o ubezpieczeniu zdrowotnym

W porze jesiennej warto pomyśleć o tym, aby wykupić ubezpieczenie zdrowotne. Choć nie jest to sposób na bezpośrednie uniknięcie choroby, to ubezpieczenie może okazać się kluczowe w perspektywie jej leczenia, szczególnie gdy chodzi o dostępność do publicznej opieki zdrowotnej. Dzięki połączeniu pakietu medycznego z odpowiednim ubezpieczeniem NNW dla siebie i bliskich (w tym najmłodszych członków rodziny poprzez ubezpieczenie szkolne), możesz nie tylko skorzystać z natychmiastowego wsparcia lekarza, ale również zaoszczędzić sporo pieniędzy.

Poleć ten wpis innym
1 komentarz
Subscribe
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
Paulina

Dbanie o zdrowie jest bardzo ważne i ostatnio zdałam sobie z tego sprawę, gdy podczas wizyty u lekarza dowiedziałam się, że moje wyniki znacznie się pogorszyły. Z tego powodu zaczęłam bardziej skupiać się na moim stylu życia.